Premierul Ponta a justificat o eventuală prelungire a termenului de finalizare a privatizării CFR Marfă, scadent la jumătatea acestei luni, prin faptul că Guvernul nu ar putea să transfere compania în proprietate privată nici dacă sunt achitaţi acum toţi banii, fără avizul Consiliului Concurenţei.
El nu s-a pronunţat legat de prelungirea acestui termen, precizând că va discuta cu ministrul Transporturilor şi va fi decis atunci dacă procedura de privatizare va fi oprită, caz în care statul trebuie să restituie cumpărătorului banii achitaţi până în prezent, sau va fi continuată.
Premierul a precizat că, până în prezent, au fost îndeplinite toate procedurile, în sensul în care firma câştigătoare a depus o garanţie de 10 milioane euro şi a plătit 20 milioane de euro.
"Eu sunt de acord cu un singur lucru, că din acest moment nu se mai pune problema ca statul să piardă ceva. Avem 30 milioane de euro în cont, pe care eventual îi pierde firma dacă este neserioasă, ceea ce, spre deosebire de Băsescu, eu nu ştiu. El ştie, că îl ştie foarte bine pe patron, se cunosc din anii trecuţi şi atunci probabil că ştie că e neserios. Eu nu pot să fac asemenea aprecieri la adresa niciunei companii, cu excepţia celor care nu-şi plătesc taxe. În rest, ministrul îmi va propune procedurile în viitor, mâine anunţăm ce se decide, dacă se decide ceva", a spus Ponta.
Întrebat de jurnalişti dacă prelungirea termenului nu conferă un avantaj cumpărătorului prin acordarea unui timp suplimentar de obţinere a banilor, Ponta a afirmat că nu, explicînd că Guvernul nu ar putea să transfere compania în proprietate privată nici dacă sunt achitaţi acum toţi banii.
"Eu nu-i dau niciun timp. Problema este că eu nu pot să-i dau compania dacă mâine dă banii, mâine nu pot să-i dau compania pentru că, în conformitate cu legea, până nu se dă avizul Consiliului Concurenţei, nu am v