Un nou punct de frontieră între România şi Ungaria ar putea fi deschis după ce Guvernul de la Bucureşti a aprobat un memorandum care vizează încheierea unui acord cu Guvernul de la Budapesta.
Executivul a aprobat, miercuri, în şedinţa de Guvern, un memorandum care vizează încheierea unui acord cu partea ungară pentru deschiderea unui nou punct de trecere a frontierei româno-ungare între localităţile Nădlac şi Csanadpalota.
Memorandumul vine după ce în iulie 2011, ministrul Transporturilor de atunci, Anca Boagiu, a semnat împreună cu omologul său ungar Acordurile privind conexiunea autostrăzilor între Arad - Nădlac (România) şi Csanadpalota - Mako - Szeged (Ungaria) şi între Cluj Napoca - Santăul Mare (România) şi Nagykereki - Szolnok (Ungaria).
Scopul acordurilor era de crea cadrul necesar racordării autostrăzilor de pe teritoriul României cu cele de pe teritoriul Republicii Ungare, de a stabili punctele de conexiune între cele două autostrăzi, pe linia frontierei comune, şi de a reglementa condiţiile tehnice de realizare a joncţiunii rutiere între cele două autostrăzi.
În acest an, Autostrada Nădlac-Arad se află pe lista principalelor proiecte de infrastructură finanţate. Pentru acest proiect se estimează că vor fi alocaţi, în 2013, 170 milioane lei integral din fonduri externe nerambursabile postaderare.
Pe tronsonul I al autostrăzii, între Nădlac-Pecica - 22 km, lucrările au fost sistate după rezilierea contractului cu firma Romstrade, controlată de omul de afaceri Nelu Iordache, ca urmare a unor fraude. Tronsonul II este terminat.
Un nou punct de frontieră între România şi Ungaria ar putea fi deschis după ce Guvernul de la Bucureşti a aprobat un memorandum care vizează încheierea unui acord cu Guvernul de la Budapesta.
Executivul a aprobat, miercuri, în şedinţa de Guvern, un memorandum care vizează încheierea unui a