Modernizarea infrastructurii feroviare trebuie sa permita trenurilor de calatori sa circule cu 160 km/h, spune ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, care admite ca nu stie daca aceasta viteza este atinsa in prezent in Romania pe reteaua feroviara, dar ca tinta ar fi fezabila, fara furturi, potrivit Mediafax.
"In momentul de fata, trenurile de marfa, cel putin, circula cu putin peste 40 de kilometri la ora. Reabilitare inseamna ca in urma acestor interventii, trenurile de marfa sa circule cu 120 de kilometri la ora si trenurile de calatori cu 160 de kilometri la ora", a spus ministrul la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata duminica de Pro TV, raspunzand unei intrebari privind lucrarile de reabilitare la reteaua feroviara.
Dintre proiectele derulate de minister pe acest segment, anul viitor va fi finalizata modernizarea a 204 kilometri de linie ferata, pe tronsoanele Sighisoara - Simeria si Radna - Curtici, potrivit ministrului.
Ministrul a spus ca nu stie daca sunt in Romania, in prezent, trenuri care sa circule cu viteza de 160 de kilometri la ora, dar ca aceasta ar putea fi o tinta fezabila daca nu ar exista "si alte inconveniente, obstacole".
"Stiti ca pe ruta Bucuresti - Constanta, cel putin la inceputul anului, au fost cateva probleme (...) de siguranta, furturi. Au fost aceste furturi, nu numai pe Bucuresti - Constata, mult mai multe furturi decat cele pe Bucuresti - Constata au fost pe Bucuresti - Ploiesti. S-au rezolvat, vreau sa va spun ca cel putin fata de 2012, s-au redus cu 50% aceste incidente, pentru ca s-a intervenit cu politia, cu jandarmii", a spus ea.
Ea a aratat ca dupa reducerea furturilor, viteza trenurilor a crescut, iar durata unei calatorii pe care a facut-o de la Bucuresti la Constanta a fost de aproximativ doua ore si 20 de minute.
In prezent sunt in executie mai multe p