Cel mai lat pod din Europa va trebui să suporte greutatea a 13 tramvaie şi 26 de camioane, adică 1.500 de tone. Testările vor dura trei zile, apoi rezultatul acestora va fi analizat, iar dacă măsurătorile corespund cu socotelile proiectantului, pasajul va fi dat în folosinţă în câteva ore.
Testarea podului hobanat, cel mai sensibil şi care a întârziat mult aşteptata inaugurare a Pasajului Basarab, a început, ieri, când pe el au fost aşezate 6 tramvaie şi 12 basculante. Astăzi va fi proba de foc a podului, când va trebui să suporte greutatea a 13 tramvaie şi 26 de camioane, în total 1.500 de tone. „Testarea presupune 10 etape.
Podul hobanat este împărţit în 5 tronsoane şi pe fiecare în parte se vor face mai multe variante de greutăţi. Una dintre etape presupune încărcarea totală a podului pe un singur fir de la Titulescu la Grozăveşti cu 13 tramvaie şi 21 de basculante, iar apoi, aceeaşi greutate în sensul invers", a explicat pentru „Adevărul de Seară" Grigorie Verenciuc, directorul executiv al proiectului.
Un tramvai va străbate pasajul la fiecare 5 minute
Potrivit directorului, prin aceste testări se urmăreşte orice deformare pe care o are podul, iar apoi valoarea acesteia se compară cu calculele făcute de proiectant. „Coeficienţii trebuie să fie mai mici sau egali cu cei ai proiectantului. Asta înseamnă că podul este în siguranţă", a mai spus directorul. Pasajul va fi testat cu o greutate de maximum 1.500 de tone, însă Verenciuc spune că acesta rezistă şi la una de trei sau patru ori mai mare. După cele trei zile de măsurători, se va trece la interpretarea datelor care poate dura, după părerea primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu, 72 de ore.
„Cel mai lat pod din lume"
Pasajul va fi dat în folosinţă fără însă ca staţia de tramvai amenajată pe el să fie gata, drept pentru care tramvaiul 34 care va circula pe