Cei care circulă pe linii trebuie să fie foarte atenţi la craterele de lângă calea de rulare. Şoferii care nu reduc viteza îşi pot sparge cauciucurile în bucăţile de metal care s-au desprins de pe şine. Acestea nu au mai fost modernizate de ani buni, din lipsă de fonduri.
Liniile de tramvai sunt prevăzute cu două benzi de circulaţie pe sens şi cum prima bandă este mereu ocupată de autoturisme parcate, şoferii sunt nevoiţi să circule şi pe şine. Totuşi, cei care procedează astfel riscă să rămână fără cauciucuri din cauza bucăţilor de metal desprinse de pe şine, dar şi a gropilor de lângă liniile de tramvai.
„Am colegi care şi-au tăiat şi două cauciucuri pe lună. Cei de la Eltrans le mai cârpesc din când în când. Cele mai mari probleme sunt în zonele unde se bifurcă liniile şi la ronduri. Chiar dacă la anvelope ai garanţie când le cumperi, aceasta nu este valabilă şi în cazul cauciucurilor tăiate pe şina de tramvai“, a declarat Cosmin Panait, şofer. O altă problemă de care se plâng botoşănenii o reprezintă diferenţa de nivel dintre şinele tramvaielor şi asfalt. Din acest motiv, pe multe porţiuni circulaţia nu se poate desfăşura cu o viteză mai mare de 10 kilometri pe oră.
Lipsesc banii de reparaţii
În bugetul local pentru anul în curs nu au fost prinşi bani pentru investiţii în calea de rulare a mijloacelor de transport în comun. Acest lucru înseamnă că şoferii vor trebui să se descurce cum pot pe străzile brăzdate de şine. „Nu putem accesa fonduri europene pentru tramvaie. Am depus un proiect cu ajutorul Ambasadei Norvegiei, dar nu am primit niciun răspuns. Era singurul program de finanţări pentru transport“, a declarat Cătălin Flutur, primarul Botoşaniului.
Edilii promit că în 2010 vor fi înlocuite o parte din dalele de lângă şine. Până la înlocuirea dalelor, municipalitatea continuă să acopere gropile de pe şine