Linia aeriana Air France KLM a inregistrat un declin de circa 30% al veniturilor in perioada ianuarie-septembrie 2009, fata de aceeasi perioada a anului precedent, pe cursele in relatia cu Romania.
Principalul motiv al scaderii este reducerea de pana la 60% a tarifelor practicate de operatorii de linie, pe fondul crizei economice globale.
“Ca si numar de pasageri transportati in primele noua luni din si catre Romania, am avut o crestere de 3%, insa din cauza reducerii tarifelor de 30%-60%, incasarile au scazut cu 30%”, a declarat, Alexandru Dobrescu (foto), directorul pentru Romania al Air France KLM.
Scopul reducerii tarifelor este pastrarea cotei de piata in Romania, principalul obiectiv al comaniei franco-olandeze anul acesta. “In plina criza profitul nu este cel mai important indicator, ci cota de piata, asa ca vrem sa incheiem anul 2009 cu o cota de piata cel putin egala cu cea de anul trecut, adica de 18%”, a mai spus seful Air France KLM, care a adaugat ca scaderile companiei sunt in trend cu declinul general al pietei aviatice din Romania.
Air France KLM a facut eforturi considerabile pentru a-si mentine constant numarul de pasageri la Business Class, segmentul cel mai afectat de tairea costurilor de calatorie efectuate de companii. “Numarul pasagerilor care calatoresc la Business Class pe cursele din si catre Romania a ramas constant, insa pretul biletelor pe acest segment a scazut cu cel putin 100 de euro”, a explicat oficialul Air France KLM.
Linia aeriana opereaza in prezent, in colaborare cu Tarom, cinci zboruri zilnice din Bucuresti catre Paris (trei fiind operate de Air France si doua de compania nationala), si patru zboruri zilnice pe ruta Bucuresti-Amsterdam.” Pentru a pastra un grad de ocupare ridicat, in orarul de iarna vom scoate o frecventa zilnica pe destinatia Amsterdam, in timp ce frecventele spre Paris raman ne