Proiectul privind promovarea „Responsabilităţii Sociale a Întreprinderilor - RSI” este finanţat din fonduri europene
Camera de Comerţ şi Industrie a României şi cele 42 de camere teritoriale implementează proiectul „Birouri de asistenţă pentru promovarea Responsabilităţii Sociale a Întreprinderilor”
În perioada octombrie 2009 - septembrie 2011, în urma unor serii de chestionare (la care au răspuns 632 de firme de la nivel naţional) şi analize ale responsabilităţii sociale a întreprinderilor (RSI), s-a concluzionat nevoia de dezvoltare organizaţională a Camerelor de Comerţ şi Industrie din ţară şi de formare şi informare RSI a resurselor umane din aceste organizaţii, ceea ce va permite crearea a 42 de birouri de asistenţă RSI în cadrul fiecărei Camere de Comerţ judeţene şi a unui Punct Naţional de Coordonare gestionat de CCIR, astfel încât bunele practici din domeniul RSI să fie cât mai bine mediatizate.
Reprezentanţii Camerei consideră că îmbogăţirea cunoaşterii în acest domeniu va creşte conştientizarea asupra importanţei RSI, maximizând efectele sale pozitive în planul afacerii. Creşte prin aceasta rolul întreprinderii în planul socio-economic, concretizat în conceptul de „responsabilitate socială a întreprinderii - RSI”, care trece astfel de la integrarea voluntară de către întreprinderi a preocupărilor sociale şi de mediu, în activităţile lor comerciale şi relaţiile lor cu părţile interesate, la un factor al competitivităţii.
„Prin aplicarea responsabilităţii sociale a întreprinderii, se speră în aplicarea unor drepturi sociale fundamentale. Pentru ca iniţiativele existente să devină practici curente în mediul de afaceri naţional, este nevoie ca ele să fie cunoscute, promovate şi comparate cu experienţele europene pentru a fi îmbunătăţite în mod continuu”, se arată într-un comunicat al CCI Braşov.
În cadrul proiectului s-a lan