Producătorul de vinuri de înaltă clasă "Rotenberg" a "sărit peste recolta de anul trecut", după cum ne-a declarat Mihail Rotenberg, proprietarul cramei din Ceptura: "Anul viticol 2010 a fost zero. Din cauza ploilor, a condiţiilor meteo etc., vinurile au ieşit prea tari, cu prea mult alcool şi nu am produs decât cele două tipuri de rose - < Rapsod > şi < Rotenberg >".
Nici anul acesta nu a fost unul excepţional, în opinia domnului Rotenberg, care ne-a precizat că recolta din 2011 a fost una "relativ slăbuţă": "Am cules foarte repede, încercând să facem vinuri cu o cantitate mai mică de alcool, de circa 13 grade. Alcoolul agresează nasul şi maschează calitatea".
Proprietarul cramei "Rotenberg" ne-a spus că, în această toamnă, a cules circa patru tone de struguri la hectar: "De obicei urmărim să obţinem cinci tone de struguri, iar în anii buni reuşim să avem o producţie de opt tone la hectar".
* Vinurile de înaltă clasă sunt mult mai căutate în reţelele de hypermarketuri decât în magazinele de specialitate
Vinurile de calitate superioară, care sunt vândute, de obicei, în HoReCa (hoteluri, restaurante, catering), au o căutare mult mai mare în reţelele de hypermarketuri decât în magazinele de specialitate, ne-a spus Mihail Rotenberg. Domnia sa ne-a precizat că, din acest an, vinurile "Rotenberg" de înaltă clasă sunt găsite şi pe rafturile unor hypermarketuri precum "Carrefour", "Metro" sau "Mega Image": "Clientela noastră, în speţă burghezii peste mijloc, îşi fac singuri cumpărăturile şi nu au timp să meargă în magazinele specializate. Ei cumpără din reţelele de hypermarketuri, iar vinurile pe care noi le producem au o căutare extraordinară în retail. Am vândut mai mult vin în < Metro > decât în toate magazinele de specialitate".
Marea parte a vinurilor produse în crama "Rotenberg" sunt comercializate pe piaţa autohtonă, singura ţară unde pro