Cel mai des intalnite in instante sunt litigiile legate de despagubirile solicitate de operatori ca urmare a incetarii contractului inainte de perioada minima contractuala sau pentru recuperarea de catre operatori a debitelor datorate de clienti, subliniaza, pentru Wall-Street.ro, avocati specializati.
Actiunile de recuperare a creantelor sunt initiate fie de operatorii insisi, fie de societeti de recuperare catre care operatorii obisnuiesc sa cesioneze creantele periodic.
In general, clientii sunt nemultumiti de cuantumul despagubirilor solicitate de operatori, de multe ori si ca urmare a faptului ca nu acorda o atentie deosebita caracteristicilor ofertelor contractate sau prevederilor contractuale. “In afara acestora, am intalnit in practica si plangeri ale clientilor cu privire la calitatea serviciilor in anumite zone ale tarii, indeosebi in ceea ce priveste viteza de transfer de date, sau plangeri ca urmare a suspendarii serviciilor de catre operatori in situatii pe care clientii nu le constientizau ca prezentand un risc sub acest aspect, exemplul clasic fiind acela de suspendare in cazul depasirii limitei de credit”, spune Alina Vizitiu, avocat in practica de IT, media si telecom a NNDKP.
Iulia Ciobotaru, de la cabinetul de avocatura Dragne&Asociatii, completeaza si spune ca, in general, litigiile aparute intre utilizatori si furnizorii de servicii de comunicatii electronice ajung destul de rar in instanta, majoritatea solutionandu-se pe cale amiabila sau cu ajutorul autoritatii. Astfel, ANCOM poate sanctiona furnizorii de servicii de comunicatii electronice pentru neincluderea in contracte a clauzelor minime obligatorii, solutionand disputele nerezolvate pe cale amiabila dintre utilizatori si furnizori pentru nerespectarea acestor clauze. In acest sens, utilizatorii se pot adresa ANCOM, care este competenta sa solutioneze reclamatiile d