Garantat 100% este un produs de elită cu o mai mare cuprindere de public, fiindcă îmbină frumos introspecția cu investigația, informarea cu spectacolul mediatic venit din aportul muzicii.
Trecută în categoria „late night“ pe TVR 1, unde se bate cu emisiuni mizerabile de pe alte canale ce nu merită a fi amintite, Garantat 100% rămâne emisiunea culturală fanion a TVR, reușind să surmonteze grile, schimbări de domnie managerială și politică, sezoane și ani. Ce n-a putut surmonta este taxonomia specifică epocii, unde cultura trece la ora pornografiei, fiind, dacă nu e prohibită (avem și astfel de cazuri, vezi distrugerea ICR), atunci e percepută ca marginală, lipsită de haz și de rating. Și totuși, chiar difuzată la miezul nopții de duminică spre luni (noroc cu reluările diurne pe diverse canale ale televiziunii publice), Garantat 100% se încăpățânează să abordeze talk-show-ul în mod diferit față de numeroasele false confruntări, interviuri inautentice, vorbărie de țațe proliferate pe alte televiziuni. Diferit este realizatorul și totodată moderatorul emisiunii, Cătălin Ștefănescu, felul cum se poziționează față de interlocutor, respingând atitudinea patronală, stilul impertinent practicat larg în televiziunea de pe la noi. Șarmul său personal devine un context confortabil, în care invitatul este iscodit în deplină siguranță că nu va fi agresat, că nu va fi subiect de mișto, dar nici nu va fi tratat protocolar, ca un monument. „Centralitatea moderatorului“, cum o numesc P. Charaudeau și R. Ghiglione într-o lucrare despre talk-show, devine aici fină lateralitate, fiindcă moderatorul nu și-a pierdut în cei aproape 15 ani de emisiune curiozitatea, interesul pentru zona mai largă a ceea ce numim cultură, principalul invitat, și nici nu se sfiește să se lase surprins de câte o afirmație a invitatului, reacționând spontan și