Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale promitea la începutul anului că va finaliza anul acesta 117 km de autostrăzi, dintre care 34 km de centuri la standard de autostradă. Rezultatul la final de an, când se trage linie: sub 50 km de autostrăzi, dintre care 32 încă neinauguraţi, dar pentru care există promisiuni pentru luna decembrie.
Anul 2011 a fost mai degrabă unul al atribuirilor de contracte decât un an de tăieri de panglici. Multe dintre proiectele de infrastructură rutieră care aveau ca termen de finalizare anul acesta au fost amânate pentru 2012, an electoral.
Până în prezent, cea mai importantă lucrare deschisă circulaţiei anul acesta a fost inaugurată de două ori. La finalul lunii iulie premierul Emil Boc şi ministrul transporturilor Anca Boagiu au inaugurat un tronson de 21 de kilometri din Autostrada Soarelui, începând de la intersecţia cu DN 3, în zona localităţii Basarabi şi continuând cu varianta de ocolire a municipiului Constanţa până la intersecţia cu DN 30 spre Mangalia, însă doar pe o bandă pe sens.
Ulterior, în septembrie, s-a tăiat cea de-a doua panglică, pe ambele benzi de pe cele două sensuri de mers, dar de data aceasta doar pe o porţiune de 14 kilometri din aceeaşi autostradă. Întrebarea este: va mai exista o a treia tăiere de panglică şi pentru cea de-a doua bandă de pe tronsonul de 7 kilometri?
Deşi autostrada Cernavodă-Constanţa trebuia să fie gata încă de la începutul anului, finalizarea sa a fost amânată pentru prima parte a lui 2013, în contextul în care Ministerul Transporturilor a reziliat contractul de construcţie a tronsonului Cernavodă-Medgidia, realizat de francezii de la Colas. Ulterior, italienii de la Astaldi şi nemţii de la Max Boegl, care construiesc autostrada Medgidia-Constanţa, au câştigat şi tronsonul Cernavodă-Medgidia, pentru 120 mil. euro.
Ultima speranţă. Singura