Evaluarile de la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a vor avea loc in acest an, in varianta pilot, in intervalul 9-23 mai, pe un esantion de elevi stabilit la nivel national, anunta Ministerul Educatiei. Potrivit acestuia, testarea pilot vizeaza instrumentele de evaluare si procedurile de organizare a acestor evaluari. Evaluarea nu se finalizeaza printr-o nota sau printr-un calificativ, iar rezultatele evaluarii fiecarui test contribuie la realizarea unui scor mediu national al performantelor elevilor pe competentele fundamentale, potrivit MECTS.
Lista unitatilor de invatamant care compun acest esantion cuprind 86 de unitati pentru clasa a II-a, 136 pentru clasa a IV-a, respectiv 86 de scoli pentru clasa a VI-a. Esantionul a fost realizat de catre Centrul National de Evaluare si Examinare (CNEE), astfel incat fiecare tip de evaluare sa fie administrata in unitati de invatamant distincte, mentioneaza MECTS.
DESCARCA DE AICI LISTA SCOLILOR UNDE VOR AVEA LOC EVALUARILE PILOT
Esantion unitati invatamant
Ce contin testele sustinute de elevi in cadrul evaluarii
Testele care vor fi administrate, precum si baremele de corectare aferente, sunt elaborate de catre Centrul National de Evaluare si Examinare.
La clasa a II-a, acestea contin doua sectiuni: prima vizeaza competentele de receptare-producere a mesajelor, in vreme ce a doua abordeaza competente de matematica. Rezultatele obtinute la evaluarea competentelor fundamentale la finalul clasei a II-a sunt valorificate prin elaborarea planurilor individualizate de invatare, consemnarea lor in portofoliul educational al elevului, respectiv informarea parintilor/ tutorilor legal instituiti asupra stadiului formarii si dezvoltarii competentelor evaluate.
Evaluarea elevilor la finalul clasei a IV-a va include urmatoarele discipline: limba romana, limba