Paul Mac Cready a construit mai multe aeronave pentru a dovedi că energia solară poate fi "combustibil" pentru avioane Americanul Paul Mac Cready şi-a dedicat toată viaţa proiectării
Paul Mac Cready a construit mai multe aeronave pentru a dovedi că energia solară poate fi "combustibil" pentru avioane
Americanul Paul Mac Cready şi-a dedicat toată viaţa proiectării unor avioane prietenoase cu mediul. Cu toate că a contribuit la dezvoltarea industriei aviatice prin inventarea unor modele noi de avioane, "Gossamer Condor" şi "Gossamer Albatros", recunoscute ca eficiente în toată lumea, Mac Cready a fost convins că expansiunea omului în mediul aerian provoacă daune grave mediului.
Paul Mac Cready a înfiinţat o firmă numită AeroVironment, unde a reuşit să strângă cei mai buni profesionişti în design aviatic şi ecologic. Sub coordonarea lui, echipa de cercetători în aviaţie a proiectat o maşină electrică ce a devenit cel mai folosit model pentru General Motors.
Specialiştii conduşi de pilotul american au încercat să găsească surse alternative de energie, inclusiv să construiască turboreactoare care să folosească puterea vântului. Tot echipa Mac Cready a construit o serie de avione fără motor, dotate cu aripi lungi, care nu fac zgomot atunci când zboară. Avioanele silenţioase sunt proiectate astfel încât să zboare în straturile cele mai înalte din atmosferă.
În 2005, inginerii de la Aero Vironment au lansat pe piaţă primul avion propulsat cu hidrogen, Global Observer, care a avut mare succes printre cercetători. Vehiculul a fost proiectat astfel încât să poată zbura câteva zile fără oprire, şi nu câteva ore, cât zboară avioanele obişnuite. Vehiculul zburător poate fi folosit de către soldaţii aflaţi în misiuni de recunoaştere.
Prima companie pentru cercetarea meteo
Paul Mac Cready e pilotul care a fondat prima companie de cerce