Automobile Dacia, principalul constructor auto de pe piata locala, a comercializat in cadrul primei etape a programului „Rabla" 5.693 de autoturisme, care reprezinta cumulul a trei cote de 1.731 de unitati plus o a patra de 500 de masini, potrivit oficialilor companiei.
In cadrul primei etape a programului REMAT Dacia a beneficiat de o cota initiala de 1.731 de unitati, insa aceasta a fost epuizata intr-un timp foarte scurt, in contextul in care pana in momentul demararii programului Dacia inregistrase deja peste 5.000 de cereri. „Am solicitat Administratiei Fondului de Mediu (AFM) suplimentarea cotei initiale. Spre satisfactia noastra, reactia autoritatilor a fost favorabila, iar flexibilitatea de care responsabilii Ministerului Mediului si ai AFM au dat dovada ne-a permis sa utilizam pana în prezent trei cote suplimentare fata de cea initiala – doua de cate 1 731 de unitati si a treia, de 500 de unitati. Practic, prin intermediul programului Remat Dacia a vandut deja 5 693 de masini", a declarat Francois Fourmont, directorul general al Automobile Dacia.
Potrivit directorului Dacia, cel mai bine vandut model in cadrul programului a fost Logan berlina, cu aproape 80% din totalul comenzilor, urmat de Logan MCV cu aproximativ 15% si Sandero cu 5%.
„In a doua etapa a programului speram sa vindem la fel de mult ca in cadrul primei etape. Un factor care ar permite ca programul sa se deruleze si mai eficient ar fi includerea in etapa viitoare a achizitiilor prin leasing, precum si extinderea programului pentru vehiculele utilitare usoare si pentru persoanele juridice. Aceasta masura ar permite ca multe societati care detin flote sa beneficieze de acest program", a subliniat Fourmont.
Cresterea cotei Dacia de la 1.731 la inceputul primei etape la aproape 5.700 de masini a fost posibila prin renuntarea de catre dealeri si importatori la o parte din v