Pe 19 septembrie iese pe ecranele din Romania cu cel de-al treilea lungmetraj al sau, Boogie", prezentat pana acum doar in festivaluri. La 37 de ani, Radu Muntean are la activ trei lungmetraje, opt scurtmetraje, vreo 400 reclame, doi copii, un motan si un catel. E unul dintre cei mai solicitati regizori de reclame, impartindu-si timpul echitabil: o jumatate de an reclame, o jumatate film - reusind sa nu amestece saratul cu dulcele. Este unul dintre membrii cei mai activi ai Asociatiei Tinerilor Cineasti. Recent, a facut parte din juriul concursului de finantare organizat de CNC. Pregateste un al patrulea lungmetraj care se va ocupa de ruptura unui cuplu.
Ti-e teama de intalnirea lui "Boogie" cu publicul de acasa?
Saptamana asta am implinit un an de cand am inceput filmarile la "Boogie", asa ca iti dai seama ca astept de mult premiera. E momentul in care totul se aduna, toate asteptarile si sperantele mele si ale echipei cu care am lucrat isi gasesc acum rezolutia.
Reactiile foarte bune ale publicului la festivalurile Transilvania si Anonimul te fac sa crezi ca va fi un succes de casa?
Conceptul asta de film de public e destul de neclar in Romania. Aici filmele de autor fac uneori mai multi spectatori decat filmele de consum, de larga audienta. “4,3,2”, “Moartea domnului Lazarescu”, “Filantropica” sau “Furia” au fost succesele de box-office din ultimii ani si nu telenovelele gonflate ca lung metraje sau filmele cu manelisti deghizate in musicaluri indiene.
In mod clar, reactiile de la Cluj-Napoca si Sfantu Gheorghe sunt indicatori ca “Boogie” poate fi un film de succes. Din cate am vazut, oamenii au luat-o personal, s-au impartit in tabere si au discutat aprins despre film, indiferent daca le-a placut sau nu. Pare a fi genul de film care nu te lasa indiferent.
De fapt, pe unde se situeaza succesul de