Datorită preocupării constante pe care o am împreuna cu colegii mei de a aduce soluţii de management modern în companiile locale, am început să ne preocupăm şi de analiza mediului de management local pentru a putea urmări evoluţiile şi tendinţele şi pentru a ne adapta solutiile la realităţile concrete existente în piaţă.
Astfel a apărut ideea realizării unui studiu care şi-a propus să facă o radiografie a modului în care sunt conduse companiile locale, a gradului de dezvoltare a structurilor de management ale acestora cât şi a gradului de utilizare a instrumentelor de management în activitatea currentă. Prin analizarea a 6 arii de management: Management Strategic, Management Marketing, Management Vânzări, Management Operaţiuni, Finanţe Manageriale, Management Resurse Umane, proiectul a urmărit, în special identificarea ariilor active de management în interiorul organizaţiilor intervievate, nivelul de pregătire a managerilor pe cele 6 arii, poziţionarea în cadrul companiei a departamentului în cauză, activităţile desfăşurate în cadrul departamentului respectiv, capacitatea internă de management pe aria respectiveă, punctele forte şi punctele slabe ale ariei analizate, direcţiile de dezvoltare viitoare ale fiecărei arii analizate. Panelul de studiu a fost format din 110 companii private din judeţul Iaşi cu minim 25 de angajaţi şi cu o cifra de afaceri de minim un milion de euro care activează în următoarele domenii generale: industrie, agricultură, cercetare, dezvoltare & itc, construcţii, turism & comerţ, servicii.
Concluzia generală a studiului este că în Iaşi companiile au început să fie din ce în ce mai preocupate de performanţă pe care o poate aduce managementul profesionist. Majoritatea ariilor de management analizate erau prezente într-o forma mai structurată sau mai puţin structurată în majoritatea companiillor iar managerii intervievaţi