Zborul în derivă al unui balon cu heliu, ale cărui imagini au imobilizat milioane de americani care credeau că în nacela acestuia se afla un copil, a fost de fapt un truc publicitar înscenat de părinţii băiatului, în goana după celebritate, a anunţat duminică poliţia, relatează AFP.
"S-a stabilit că a fost vorba despre o înscenare", a declarat şeriful comitatului Larimer (Colorado), Jim Alderden, într-o conferinţă de presă.
"Considerăm că în acest moment avem dovada că este vorba despre un truc publicitar menit să îi popularizeze" pe membrii familiei Heene sau o eventuală emisiune de reality-show, a adăugat acesta. Familia Heene a participat în trecut la un program de televiziunea intitulat "Schimb de soţii".
Şeriful a explicat că Richard Heene împreună cu soţia sa Mayumi au declarat că după ce balonul - un dispozitiv artizanal gri-metalizat - şi-a luat zborul, presa a început să se refere la prezenţa copilului în vârstă de şase ani la bordul acestuia.
Băieţelul nu părăsise nici o secundă o ascunzătoare din locuinţa familiei, în timp ce imaginile spectaculoase ale balonului care plutea în derivă la câteva sute de metri altitudine au monopolizat posturile americane de ştiri. De fapt, aceste două ingrediente - minciuna şi televiziunea - au fost principalele elemente ale episodului.
Şeriful Alderden a dezvăluit duminică că soţii Heene s-au întâlnit cu prilejul unui curs de comedie la Hollywood. "Nu mai trebuie subliniat că au făcut un număr foarte bun şi că i-am crezut cu toţii", a declarat acesta. "Oamenii aceştia sunt actori. Noi (poliţia) am fost manipulaţi de familie, şi presa a fost manipulată de familie", a adăugat el.
Familia a apărut vineri în numeroase emisiuni de televiziune, după accident, pentru a încerca să împiedice o polemică privind eventuala exagerare, stârnită de o declaraţie sinceră a propriului lor fiu pentru CNN. Î