Două importante titluri de serie au fost lansate, simultan, la sfârşitul săptămânii trecute: NFS Hot Pursuit şi Assassin's Creed Brotherhood. Evenimentul a venit la relativ scurtă vreme după lansările locale: FIFA11 şi Call of Duty: Black Ops.
“Exista încă un mare potenţial de creştere a pieţei de jocuri video din România, în condiţiile în care anul trecut s-au vândut 250.000 de jocuri, iar pentru anul acesta estimăm că vânzările vor ajunge la 320.000 de unităţi. Titluri precum Call of Duty-Black Ops, Assassin's Creed Brotherhood sau NFS Hot Pursuit, recent lansate, vor contribui substanţial la creşterea vânzărilor”, declară Spiros Jamas, preşedinte al CD Media, proprietarul Best Distribution, cel mai mare jucător de pe piaţa locală, în ceea ce priveşte distribuţia de jocuri video.
În România, cel mai bine vândut titlu în primele nouă luni din 2010 este World of Warcraft cu toate produsele sale, în peste 20.000 de unităţi vândute, urmat de Starcraft 2, cu peste 10.000 de unităţi, potrivit oficialilor Best.
Platforme şi tendinţe de consum
În ceea ce priveşte platformele, în România, 60% din piaţă este reprezentată de vânzările de jocuri pentru PC, pe când în Grecia doar 30% din piaţă este acoperită de vânzările pe platforma PC. “În orice caz, piaţa de console este în creştere – există potenţial de creştere în următorii cinci ani pentru piaţa din România. Creşterea se va datora, printre altele, şi deschiderilor de noi lanţuri europene de retaileri care nu sunt încă prezenţi pe piaţa din România”, este de părere Spiros Jamas.
Cel mai mare distribuitor de jocuri video din Europa de Sud şi de Est, CD Media, estimează pentru anul în curs o cifră de afaceri de 30 milioane de euro şi 45 milioane de euro pentru 2011, cumulat pentru Grecia, România, Cipru, Bulgaria şi zona ex-iugoslavă. Best Distribution, parte a CD Media, ţinteşte o cifră de a