Piata mondiala de electronice, audio-video, IT si telecomunicatii va avansa si in acest an, iar consumatorii vor cheltui mai mult cu 2% pe produse din aceste segmente, ajungand la o valoare estimata de 494 miliarde de euro, arata un studiu Gfk. Cresterea e sustinuta de cererea de telefoane mobile, televizoare LCD si PC-uri, arata studiul.
Cu vanzari in crestere cu 8%, Japonia este in prezent regiunea cu cea mai rapida extindere, urmata de Africa, cu o crestere de 6% si de China cu 5%. Pe de alta parte, este asteptat un declin al vanzarilor de 3% in America de Nord si de 5% in Europa.
Cel mai bine vandute trei categorii de produse se bucura in continuare de tendinta de crestere. In prima jumatate a anului 2009, telefoanele mobile si televizoarele au crescut fiecare cu cate 4% in valoare, in vreme ce vanzarea de PC-uri cu 2%.
In cazul fiecareia dintre aceste categorii, care totalizeaza 78% din piata, inovatia este principalul motor de crestere, majorarea vizand produse noi ca smartphone-urile, televizoarele cu ecran plat si notebook-urile. Grupele de produse mai mici au avut o contributie pozitiva la cresterea generala – de exemplu, vanzarile globale de playere Blu-ray se estimeaza ca vor creste cu 117% anul acesta.
In 2009, consumatorii europeni vor cheltui cu 11% mai putin pe bunurile electronice. In afara de climatul economic general, una dintre principalele cauze este reprezentata de vanzarile in scadere pentru televizoarele cu ecran plat - cele care reprezentau motorul cresterii inainte - datorita eroziunii pretului. 50% dintre vanzarile din prima jumatate a anului au fost generate de trei dintre tarile vest-europene: Germania cu 19%, urmata de Marea Britanie cu 16% si Franta 15%. GfK estimeaza vanzari totale pe piata electronicelor de aproximativ 54 miliarde de euro in 2009.
In timp ce televizoarele tradit