Remake dupa clasicul (din 1939) semnat de George Cukor, filmul lui Diane English aduce impreuna cateva dintre vedetele feminine ale momentului. In locul Normei Shearer, al lui Joan Crawford, Rosalind Russell, Paulette Goddard si Joan Fontaine, ecranul e ocupat de Meg Ryan, Annette Bening, Eva Mendes, Jada Pinkett Smith si Candice Bergen. Fetele rele de dinaintea razboiului au devenit niste femei emancipate, dar cu gherutzele mult tocite. E, probabil, unul dintre motivele pentru care filmul plictiseste din primele minute. Inainte de a cumpara bilet, e bine sa stiti ca filmul e destinat exclusiv femeilor.
Dar ce "zugraveste" el si de ce este doar pentru femei? Pai e o telenovela pe pelicula, facuta cu mult mai multi bani, cu toalete scumpe si actrite cu multe zerouri pe fluturasul de salariu. Din primele momente iti aduce aminte nu de filmul lui Cukor, ci de lungmetrajul "Totul despre sex", in care - la fel - dilemele amoroase sunt tratate cu energia lesinata din telenovele.
Nu va asteptati sa va creasca tensiunea la borne cand Mary Haines (Meg Ryan) afla de la manichiurista ca sotul ei se tine cu o fata (Eva Mendes) de la raionul de parfumerie al magazinului Saks de pe Fifth Avenue. Sau sa va scada admiratia pentru sexul frumos cand Mary se decide ca, in loc sa-i dea sotului cu poseta in cap, mai bine sa-l recastige cu vechile trucuri ale mamei (Candice Bergen).
Adica stai in banca ta, fa-te ca nu stii ca te inseala, nu raspunde la telefon, fa-te frumoasa si flituieste-l. E drept, joculetele functioneaza, dar curand Mary vede ca n-a castigat si razboiul. Si de-abia atunci trece la partea cu aruncatul hainelor in strada, pocnitul din botina pe podeaua proaspat spalata (de servitoare), relansarea vietii profesionale prin organizarea unei colectii de haine si a unei parade de moda. Si, de pe noua pozitie, renegocierea relatiei.
@N