Strategia electorala pentru prezidentiale a lui Crin Antonescu nu face decat sa confirme ca imparatul e gol. Cu alte cuvinte, ca este lipsit de identitate politica si proiecte, incercand doar sa speculeze, cu cata maiestrie poate, un moment politic, teoretic, prielnic.
Ce citim asadar in documentul liberal aparut mai intai pe surse, ca exclusivitate, si apoi asumat fara complexe de conducerea liberala si de Romeo Stavarache, viitorul sef al campaniei prezidentiale a lui Crin Antonescu?
In primul rand, o foarte corecta analiza a situatiei politice actuale: trendul descendent al lui Traian Basescu, dezamagirea tot mai mare a electoratului complet derutat, potentialul foarte scazut si vulnerabilitatea lui Mircea Geoana, perceput de propriul electorat drept "un candidat slab, duplicitar si dispus la compromis cu Traian Basescu", lipsa de ideologie si populismul PD-L.
Si care este, in aceste conditii, oferta lui Crin Antonescu? Un presedinte de alt tip. Foarte frumos! Si ce sa defineasca acest nou tip de presedinte? Tunsoarea, croiala costumului, culoarea ochilor, timbrul vocii si retorica? In mod normal, un nou tip de presedinte ar trebui sa fie definit printr-un proiect politic original si puternic, care sa traseze liniile unui eventual mandat in tiparul prerogativelor prezidentiale.
Crin Antonescu nu ofera insa asa ceva. Ba chiar mai mult, nu ofera nici macar o viziune liberala solida de care ar trebui sa dea dovada un presedinte al PNL, partid care la noi, si cam numai pe la noi, este de dreapta. Dimpotriva, strategia sa electorala este indreptata in mare masura catre cel mai reactiv electorat de stanga.
Ce-si propune Crin Antonescu?
Sa revitalizeze electoratul liberal, estimat la 20%, sa atraga alegatorii frustrati ai marilor orase si societatea civila neafiliata politic, pensionarii, dar si sa sm