BUSINESS Vanzarile mondiale ale Renault au crescut cu 4,2% in 2004, pana la nivelul-record de 2,488 milioane de unitati. La acest succes a pus "umarul" si Logan, pentru care s-au primit 40.000 de comenzi in primele patru luni de la lansare.
FLORINA ZAINESCU
SUCCES. Modelul Logan a avut vanzari care i-au surprins pana si pe francezii de la Renaut Producatorul de automobile Renault - detinator al marcilor Renault, Samsung si Dacia - a anuntat la sfarsitul saptamanii trecute o crestere cu 4,2% a vanzarilor sale mondiale in 2004, pana la 2,48 milioane de automobile si autovehicule utilitare, au anuntat oficialii companiei, citati de presa franceza. Numai vanzarile de automobile marca Renault au crescut cu 4,5%, la 2,30 milioane de vehicule. Cele produse de marca sud-coreeana Samsung au "cazut" cu 23,7%, pana la 85.046 de vehicule pe o piata in scadere accentuata, in timp ce vanzarile marcii Dacia s-au majorat cu 38,6%, la 95.296 de vehicule, "ajutate" fiind de noul model Logan. In 2004, Renault a inregistrat o crestere usoara (+ 0,3%) a vanzarilor sale in Europa Occidentala 1,78 milioane de vehicule, pe o piata in crestere cu 2,9%. Cota sa de piata a scazut cu 0,3% la 10,8% pentru toate vehiculele si la 10,3% pe segmentul de autoturisme. In afara Europei Occidentale, vanzarile Renault au cunoscut o crestere de 23,7%. Familia Megane, care a fost reinnoita progresiv din toamna anului 2002, s-a pozitionat in fruntea vanzarilor in Europa, ca si in 2003. Vanzarile de masinute Megane au crescut cu 18%, atingand 702.775 de unitati (cota de piata de 4,8%).
SURPRIZA LOGAN. Renault a lansat, de asemenea, Logan-ul in tarile din Europa Centrala si de Est, cunoscut sub numele de "masina de 5.000 de euro", produs, pentru inceput, doar in Romania. Acest model a inregistrat mai mult de 40.000 de comenzi pe pietele unde ea a fost vanduta din septembr