•A constatat primarul Constantin Simirad
Dupa demitera directorului Petru Garlea de la RATC, au iesit la iveala toate nelegiuirile care au adus Regia de Transport aproape de faliment. In cel de-al doisprezecelea ceas, din pacate, primarul Constantin Simirad si-a dat seama ca cele mai mari "afaceri" dubioase care s-au derulat pe banii RATC au fost facute tocmai de angajati. "Buboiul este mare la RATC, pentru ca o gasca de angajati fac legea acolo. Toate matrapazlacurile au fost facute de functionari. Fostul director Petru Garlea nu s-a priceput sa faca ordine", a declarat primarul Constantin Simirad.
Modul deficitar in care a fost administrata Regia timp de zece ani continua sa produca pierderi financiare si astazi, cu toate ca in ultimul timp conducerea interimara a luat unele masuri de reducere a acestora. Pierderile sunt provocate, in principal, de autobuze, pentru ca sunt foarte vechi, fiind achizitionate la second-hand din Germania, de fostul director. "Si astazi, un autobuz de la RATC pierde 7000 lei la fiecare kilometru. In jur de 80% din pierderile Regiei sunt provocate de autobuze", a precizat seful municipalitatii.
Simirad nu a renuntat la ideea de a diviza RATC
Primarul continua sa creada ca solutia cea mai buna de a elimina mafia angatatilor din RATC, precum si pentru redresarea Regiei este sa o "sparga" in doua, infiintand astfel o regie separata, profilata numai pe transportul electric , si o societate avand ca specific transportul cu combustibil lichid. "Am incercat sa schimb de mai multa vreme ceva la RATC. Zece ani m-am luptat cu inertia si mentalitatile invechite. Dupa ce o voi diviza, vom face disponibilizari si va dispare toata cangrena de acolo. Ii vom disponibiliza pe cei care s-au tinut de escrocherii", a conchis edilul-sef.
Constantin MAZILU
•A constatat primarul Constantin Simirad