Doua organizatii care reprezinta populatia de origine araba din Statele Unite au criticat reclama companiei Coca-Cola, pe care intentioneaza sa o difuzeze in timpul finalei de fotbal american Super Bowl.
Gigantul alimentar a lansat pe Internet o scurta parte din materialul video, in care personajul principal este un arab. El merge prin desert cu o camila si vrea sa se intreaca cu un grup de cowboy, cu niste dansatoare de la Las Vegas si cu cativa hoti, costumati ca in filmul "Mad Max", pentru a ajunge la o sticla de suc gigantica.
"De ce suntem mereu vazuti fie ca seici bogati, teroristi sau dansatori din buric?", a declarat Warren David, presedintele Comitetului anti-discriminare al arabilor din SUA, potrivit NBC News.
Ulterior, consumatorii sunt rugati sa voteze online care este personajul lor favorit.
"Reclama este rasista, portretizeaza un arab lenes si ia in ras comerciantii care transporta produsele cu camile", a precizat Imam Ali Siddiqui, presedintele Institutului musulman pentru studii inter-confesionale.
Reprezentatii Coca-Cola au mentionat, joi, ca au avut "discutii productive" cu Comitetul anti-discriminare al arabilor din SUA si ca si-au cerut scuze in mod oficial, insistand ca reclama a fost prost inteleasa. Totusi, aceasta nu va fi modificata.
"Regretam profund ca s-a creat aceasta situatie. Nu am vrut sa jignim pe nimeni prin intermediul materialului publicitar", a spus un purtator de cuvant al companiei.
Ronald Goodstein, profesor la Universitatea Georgetown, s-a declarat surprins.
"Daca firma sustine ca vrea sa fie aproape de fiecare consumator, de ce ar intentiona sa supere populatia araba?", s-a intrebat aceasta.
In plus, Abed Ayoub, membru al Comitetului anti-discriminare al arabilor din SUA, a avertizat ca reclama ar putea dauna afacerilor