Piaţa auto românească s-a situat pe locul al 17-lea în UE, în stagnare, după numărul înmatriculărilor de autoturisme noi din primele nouă luni ale anului, când a scăzut cu 7,8%, însă a înregistrat în septembrie una dintre cele mai puternice creşteri din Europa, relatează Mediafax.
Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi din România a scăzut cu 7,8% în primele nouă luni ale anului, la 57.455 de unităţi, în timp ce, în luna septembrie, indicatorul a crescut cu 23% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 8.435 de maşini, potrivit datelor prezentate marţi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), publicate anterior pe plan local de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Autovehiculelor.
Astfel, piaţa auto românească a înregistrat în septembrie a cincea creştere din UE, însă cele patru pieţe cu cele mai puternice evoluţii, Letonia, Lituania, Estonia şi, respectiv, Bulgaria au avut înmatriculări de sub 2.000 de autoturisme fiecare în perioada analizată.
După primele nouă luni ale anului trecut, piaţa autohtonă era tot pe locul al 17-lea în UE după numărul înmatriculărilor de autoturisme noi, şi a încheiat 2010 pe locul 18.
România era, în 2007, la apogeul perioadei de expansiune economică, a opta piaţă auto din Europa. România este a 7-a ţară în UE ca populaţie şi ocupă penultima poziţie după venitul mediu pe locuitor, devansând Bulgaria.
În Uniunea Europeană, numărul înmatriculărilor de automobile noi a scăzut cu 1,1% în primele nouă luni, la 10,122 milioane de unităţi, dar a crescut cu 0,7% în septembrie, la 1,232 milioane.
Germania, cea mai mare piaţă auto europeană, a înregistrat o creştere de 10,8% în primele nouă luni, la 2,4 milioane de maşini noi înmatriculate.
Cota de piaţă a Dacia în UE a scăzut uşor în primele nouă luni, la 1,8%, de la 1,9% în aceeaşi perioadă a anului trecut, dup