Şoferii de taxi sau cei de pe microbuzele maxi-taxi se plâng că încasările de la clienţi nu le ajung să-şi plătească combustibilul. Majorarea continuă a tarifului la benzină şi motorină a început să se simtă în preţurile celorlalte produse, în special în magazinele săteşti, din cauza costurilor mai mari de transport.
Locomotivă cu aburi în Gara Brăila
Brăila: Opt şoferi au rămas fără permis
Puţine sunt motivele care au determinat de-a lungul timpului o asemenea unanimitate de opinie a brăilenilor, cum a reuşit în ultima perioadă să provoace scumpirea repetată a carburanţilor.
Mulţi dintre bărileni au renunţat pe cât posibil la utilizarea propriilor autoturism pentru transportul de acasă la serviciu, situaţie tot mai evidentă în trafic mai ales în zilele în care vremea este ceva mai prietenoasă.
Există însă şi categorii de utilizatori al căror trai depinde enorm de preţul carburanţilor, cum este cazul transportatorilor.
„Când s-a stabilit actualul tarif la taxi, nici cea mai scumpă benzină nu trecea de patru lei, iar motorina era la 3,27 lei. La actualul tarif, nu putem să avem profit. Pe de altă parte, nici nu putem creşte preţul la rândul nostru, pentru că şi aşa stăm degeaba. Guvernanţii să ia măsuri, nu să ne mintă toată ziua că ăsta-i preţ corect sau că ar fi cel mai mic preţ din Europa, să ţină cont că şi noi avem tot cele mai mici venituri din Europa", ne-a declarat Marian Adetu, taximetrist.
O stare acută de nervozitate domneşte şi printre operatorii maxi - taxi.
„Nu putem să scumpim biletul, pentru că şi aşa nu avem clienţi decât la orele de vârf. Braicarul ne face concurenţă la sânge cu abonamentele, inclusiv cele cu tarif redus ale pensionarilor, iar noi am ajuns să transportăm mai mult elevi care merg la şcoală. În cursul zilei avem patru-cinci călători în maşină, la cât costă acum carbu