Pericolul debranşării de la căldură, apă caldă şi apă rece a scărilor de bloc cu mari datorii la plata utilităţilor nu a trecut, deşi în luna ianuarie încasările la Termica au fost mai bune decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.
Viceprimarul Ovidiu Onofrei a precizat că zilele acestea se face o analiză a încasărilor la nivel de asociaţii de proprietari, urmând ca, cel mai probabil săptămâna viitoare, cei de la Termica şi de la ACET să se pună de acord în privinţa măsurilor de debranşare.
„Acolo unde s-au acumulat datorii foarte mari, furnizorii de utilităţi ţin să se facă această debranşare, dacă nu se dă dovadă de implicare atât din partea locatarilor, cât şi a asociaţiei de proprietari, prin recuperarea debitelor. Decât să tot crească datoriile acolo unde de şase-şapte ani nu s-a încasat nimic, furnizorii preferă să debranşeze datornicii, să nu tot crească sumele datorate”, a explicat viceprimarul Doroftei.
Încasări mai mari, dar insuficiente
Campania de debranşare a rău-platnicilor, în unele cazuri la un loc cu locatari care nu au nici o vină că vecinii lor nu plătesc de ani de zile, continuă deşi luna trecută încasările au crescut, aproape la nivelul energiei termice consumate:
„Situaţia încasărilor de la Termica este mai bună pe luna trecută decât în ianuarie 2012, dar creşterea încasărilor s-a făcut oarecum într-un mod artificial, deoarece asociaţiile de proprietari au redirecţionat sumele încasate pentru alţi furnizori de utilităţi, cu prioritate către Termica. Creşterea este de aproape zece miliarde de lei vechi, dar a fost făcută în detrimentul altor servicii”, a declarat viceprimarul Ovidiu Doroftei.
Astfel, dacă în ianuarie 2012, Termica a avut încasări de aproape 27 de miliarde de lei vechi, anul acesta, în urma puternicii campanii de recuperare a datoriilor, încasările au crescut la 37 de miliarde de lei vech