Asociatia International Advertising Association (IAA) si Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR) sunt nemultumite de de decizia executivului de a modifica Legea audiovizualului.
“Suntem consternati ca ordonanta de urgenta a trecut intr-o maniera netransparenta, in timpul sedintei de guvern de marti”, a declarat Radu Florescu, presedinte UAPR.
In ciuda obiectiilor anterioare cu privire la adoptarea acestor modificari si a disponibilitatii reafirmate, in repetate randuri, de catre UAPR de a participa activ la dialog si consultari pe marginea modificarii Legii audiovizualului, nu a fost initiata nici o discutie, cu nici una dintre partile relevante, se arata intr-un comunicat al Uniunii.
”Guvernul nu a tinut cont de interesele nici uneia dintre celelalte parti implicate”, mai spune Radu Florescu.
”Legea este neconstitutionala si creeaza un precedent periculos pentru comunitatea de afaceri, in conditiile in care o lege este schimbata peste noapte, fara discutie, dezbatare sau avertizare prealabila”, sustine sursa citata.
De aceeasi parere este si IAA, care afirma ca documentul este de natura sa afecteze in mod negativ functionarea normala si competitiva a industriei de marketing, media si comunicare.
”Solicitam tuturor partilor implicate autoritai guvernamentale, asociatii profesionale, societati comerciale) sa isi aloce suficient timp pentru a se intalni si a discuta aspectele contradictorii si sa faca efortul de a cauta si identifica solutii convenabile si acceptabile de catre toti cei implicatI”, transmite IAA intr-un comunicat.
Rasvan Popescu, presedintele CNA, a declarat ca Ordonanta adoptata de Guvern pentru modificarea Legii audiovizualului tine cont de unele observatii facute de CNA, existand insa si aspecte asupra carora se mai poate reflecta atunci cand Ordonanta