Noul Focus Wagon vine să completeze ultima nişă lăsată liberă de schimbarea de generaţie a modelului compact de la Ford cu un design mai plăcut şi cu cele mai noi sisteme de siguranţă.
Versiunile wagon sunt cele mai populare în Europa de Vest. Nemţii şi italienii sunt cei mai mari fani ai acestora cumpărând în proporţie de cel puţin 60% din vânzările unui model. În România, acestea încep încet să câştige o cotă de piaţă tot mai mare, pe măsură ce designul le face din ce în ce mai atractive, la fel ca şi spaţiul interior sau modularitatea.
Noul Focus Wagon vine cu toate noutăţile prezentate deja pe versiunea hatchback, dar cu un spaţiu net superior, atât în ceea ce priveşte locurile destinate pasagerilor din spate, cât şi pentru portbagaj.
Faţă de versiunea în cinci uşi, cea break are o lungime mai mare cu 20 de centimetri şi este cu doi centimetri mai înaltă. Nu pare mult, dar este exact cât trebuie pentru a transforma Focusul într-un adevărat automobil polivalent - şi de familie, şi de timp liber, dar şi pentru o seară elegantă în oraş. Mai mult, cu toate că ampatamentul are tot 2,64 metri lungime, locul oferit pasagerilor din spate a crescut.
Dacă în cazul versiunii hatchback cea mai cerută motorizare va fi cea de 1,6 litri pe benzină, în cazul breakului cel mai probabil clientela se va orienta către cel de 1,6 litri diesel şi 115 CP, motiv pentru care aceasta este şi motorizarea testată, mai ales în condiţiile în care din toate maşinile disponibile 80% erau diesel. Probabil este şi cea mai echilibrată dintre motorizări.
Cele pe benzină EcoBoost sunt puternice, plăcute la condus, dar au şi un consum mai mare, iar dieselul de 2,0 litri este destul de costisitor. Cel de 1,6 litri TDCi ţine atât de mult cu cel de la volan încât dispune inclusiv de sistem Start/ Stop care opreşte motorul la semafor - pentru a mai economisi măcar câ