Am încercat să obţin şi punctul de vedere al conducerii Muzeului Ţăranului Român. Directorul general Dinu Giurescu nu este în ţară, despre directoarea Georgeta Roşu mi s-a spus că este bolnavă. În fine, pînă la urmă am trimis prin fax întrebările şi mi s-a spus că au fost aduse la cunoştinţa doamnei Georgeta Roşu şi că voi primi răspunsurile luni. Luni, 16 august 2004, responsabila cu relaţiile publice a Muzeului mi-a transmis telefonic că doamna Georgeta Roşu nu va răspunde la întrebări, pentru că a spus tot ce avea de spus în comunicatul de presă pe care ni l-a trimis anterior (vezi p. 9). Aşa se explică absenţa unui punct de vedere al conducerii MŢR din acest grupaj. Evident, este dreptul oricui de a acorda sau nu un interviu unei gazete. Dar lipsa de transparenţă a unei instituţii publice şi refuzul dialogului intelectual manifestat de conducerea unei importante instituţii culturale (ca să nu mai vorbim de opinteala comunicaţională) îmi dau senzaţia că la mijloc nu sînt doar "două săli create de Horia Bernea". Cred că, din păcate, Muzeul Ţăranului Român riscă să se transforme dintr-o instituţie vie, dinamică şi atractivă într-una prăfuită, fără stil şi fără personalitate,
pentru care grija de a comunica frumos şi cumsecade cu publicul aproape că nu există. Nu-mi rămîne decît să reproduc întrebările la care actuala conducere a MŢR nu a găsit cu cale să răspundă Dilemei vechi. Poate va răspunde altundeva, altcîndva, altcuiva... (M. V.)
* Care este, în acest moment, situaţia sălilor "Ferestre" şi "Timp", realizate de Horia Bernea, şi care sînt argumentele în favoarea modificării lor? * Succesul Muzeului s-a datorat, după cum au afirmat comentatori avizaţi (inclusiv membrii juriului care a acordat premiul EMYA), şi viziunii muzeografice inovatoare a lui Horia Bernea. Care este viziunea/concepţia actualei conduceri? * Cum funcţionează, în prezent, ra