Hyundai a lansat comercial în România monovolumul compact ix20 cu un preț minim de listă superior cu 2.349 de euro celui regăsit în oferta modelului înfrățit Kia Venga. Sursa: HYUNDAISursa: KIASursa: HYUNDAISursa: KIASursa: HYUNDAISursa: KIA
1 /.
Într-un univers auto care se concentrează de la an la an pe grupuri și alianțe ce înglobează tot mai multe mărci, aflat într-o permanentă nevoie de eficientizare a costurilor, platformele tehnice utilizate la comun devin regulă obligatorie.
Cu alte cuvinte, modele din aceeași clasă oferite de producători diferiți ajung să se deosebească, în linii mari, doar prin nume, (mai mult sau mai puțin) prin design și prin preț.
Este și cazul celui mai nou autoturism lansat de Hyundai în România - monovolumul compact ix20.
Modelul prezentat la Salonul auto de la Paris din această toamnă este ”fratele” bun al MPV-ului Venga, comercializat de Kia, producător care face parte din același grup auto sud-coreean.
Hyundai ix20 și Kia Venga sunt dezvoltate pe o platformă comună, utilizează aceleași motoare și etalează o siluetă și dimensiuni similare.
Unde se deosebesc, totuși, radical, cel puțin în România? La prețuri. Situația este cel puțin ciudată, întrucât și unul, și celălalt vizează același grup de cumpărători. Cu alte cuvinte, nu există o poziționare clar diferită, ca în cazul Volkswagen - Audi (vezi cazurile Polo - A1, Golf - A3 sau Passat - A4).
Așadar, Hyundai vinde monovolumul său cu minim 16.728 de euro, în timp ce Kia îl comercializează pe al său de la 14.379 de euro. Și într-un caz, și în celălalt, TVA este inclusă, iar prețul este cel de listă, indicat și de site-urile oficiale ale importatorilor.
În ambele situații, este vorba de versiuni echipate cu un motor pe benzină de 1.4 litri (90 CP), cu performanțe identice și dotări comparabil