Afacerile din exporturi generează un profit de două ori mai mare faţă de cele locale, prima impresie fiind că la export banii se fac uşor, dar este una falsă: “să faci export e ca o alergare pe cărbuni încinşi”, a declarat Ciprian Oprea, directorul general al MCA Grup, cel mai mare producător naţional de uşi de garaj, la ZF Business Construct, unde a participat ca speaker.
La eveniment au participat producătorii de materiale de construcţii care au rezistat cel mai bine scăderilor din ultimii ani, cu cele mai performante fabrici din industrie. În încercarea de a găsi soluţii şi strategii pentru creşterea pieţei construcţiilor, un pilon de bază al economiei, dar puternic afectat de criză, una din temele conferinţei a fost mirajul străinătăţii, care îi atrage pe producătorii români de materiale de construcţii la export.
Ciprian Oprea a vorbit despre experienţa extinderii MCA Grup pe pieţele vest-europene. Producătorul cu 15 ani de activitate în spate a început să exporte din 2009, în opt state precum Italia, Franţa, Bulgaria şi Serbia. Pentru MCA exportul a început ca o alternativă la scăderea pieţei locale, după declanşarea crizei economice.
“Prima impresie este că la export banii se fac uşor. Dar e falsă. Am reuşit să obţinem până în prezent afaceri de peste 3 milioane de euro din vânzările la extern, cu un grad de profitabilitate de două ori mai mare decât pe plan local, dar munca este asiduă şi drumul plin de provocări.
Să faci export e ca o alergare pe cărbuni încinşi. Anul acesta ne aşteptăm să ajungem la 2,5 milioane de euro din export, am trecut deja de 1 miliona de euro”, a spus Oprea.
Printre obstacole se numără lipsa de experienţă, costurile mari ale investiţiei iniţiale necesare pentru implementarea unei strategii sustenabile pe termen lung, neîncrederea generală a clienţilor şi distribuitorilor străini în produse româneşt