Parte din comercianţii de autoturisme a devenit ţintă pentru preluarea afacerilor proprii de către mari companii, în special de cele din afara ţării, dar şi de firme puternice din România. Vânzarea complexului auto integrat al companiei IPSO din Bucureşti către grupul bulgar Eurohold este doar primul semn că în lumea dealerilor de maşini din România se petrec lucruri importante. Criza vânzărilor îşi face tot mai puternic simţită prezenţa, iar mulţi dintre cei care au cre
Parte din comercianţii de autoturisme a devenit ţintă pentru preluarea afacerilor proprii de către mari companii, în special de cele din afara ţării, dar şi de firme puternice din România.
Vânzarea complexului auto integrat al companiei IPSO din Bucureşti către grupul bulgar Eurohold este doar primul semn că în lumea dealerilor de maşini din România se petrec lucruri importante. Criza vânzărilor îşi face tot mai puternic simţită prezenţa, iar mulţi dintre cei care au crezut că piaţa românească poate fi un El Dorado şi au investit sume enorme, majoritatea obţinute prin credite, pentru a se extinde sau a îndeplini cerinţele mărcilor comercializate sunt gata acum să vândă cel puţin o parte din afacere pentru a nu pierde totul.
Mai întâi, au dispărut dealerii care investiseră numai în spaţii de vânzări situate la parterul blocurilor, pentru că, în lipsa vânzărilor şi fără susţinerea serviciilor after sales, nu şi-au putut susţine afacerea. Cei rămaşi s-au grăbit să prindă trenul vânzărilor de vehicule de ocazie, încercând astfel să-şi securizeze întregul lanţ de distribuţie şi servicii. Din nefericire însă, nimic nu pare să fi oprit degradarea situaţiei financiare, astfel încât tot mai mulţi comercianţi au început, odată cu intrarea în 2010, să accepte că singura soluţie pentru a mai recupera ceva din sumele investite este vânzarea către companii mai puternice.
Achiziţii la pre