•O persoana fizica ce desfasoara o activitate, aproape in orice domeniu, poate beneficia de acest ajutor
In ultima perioada, pentru tot mai multi ieseni, ajutoarele primite din diferite parti sub forma de sponsorizare ar constitui calea rezolvarii tuturor problemelor. Insa, paradoxal este ca, desi necesitatile de a se primi sume pe aceasta cale sunt in continua crestere, fondurile firmelor destinate sponsorizarilor sunt tot mai mici. La aceasta a contribuit in primul rand faptul ca tot mai putine societati se afla in situatia de a inregistra profit. In acest caz se observa o situatie financiara nu tocmai roz. Singurul avantaj al firmelor care efectueaza sponsorizari l-ar constitui numai reducerea bazei impozabile cu un procent de doar 5%.
Sponsorizarea este reglementata de prevederile Legii 32/1994, modificata apoi prin Ordonanta Guvernului 36/1998. Potrivit acesteia, de sponsorizare pot beneficia persoanele fizice care desfasoara activitati in aproape toate domeniile. Legea sponsorizarii prevede ca poate beneficia de o sponsorizare, adica de primirea unei sume nerambursabile de la o firma cu capital privat sau de stat, regie autonoma sau institutie publica, orice persoana fizica ce desfasoara o activitate in domeniul cultural, artistic, educativ, stiintific sau chiar umanitar. Un astfel de "ajutor" poate primi si o persoana care lucreaza in mediul religios, filantropic, sportiv, al protectiei drepturilor omului, medico-sanitar, de asistenta si servicii sociale, de protectia mediului, de prezentare a asociatiilor profesionale, precum si de intretinere, restaurare, conservare si punere in valoare a monumentelor istorice. Activitatea sa trebuie sa fie recunoscuta de catre o persoana juridica fara scop lucrativ sau de o institutie publica, ce activeaza constant in domeniul pentru care se solicita sponsorizarea. Sponsorizarea poate fi acor