În ultimii ani, internetul trăieşte o nouă revoluţie. Termeni ca „web 2.0“, „social networking“, AJAX sau RIA sunt pomeniţi de analişti, investitori sau manageri de ori de cåte ori se vorbeşte despre internet. Şi pe bună dreptate, pentru că fiecare este parte din această revoluţie. Probabil că actorul cel mai nou venit pe scenă este RIA - Rich Internet Application. Termenul a fost inventat de compania Macromedia în 2002 şi desemnează o aplicaţie
În ultimii ani, internetul trăieşte o nouă revoluţie. Termeni ca „web 2.0“, „social networking“, AJAX sau RIA sunt pomeniţi de analişti, investitori sau manageri de ori de cåte ori se vorbeşte despre internet. Şi pe bună dreptate, pentru că fiecare este parte din această revoluţie.
Probabil că actorul cel mai nou venit pe scenă este RIA - Rich Internet Application. Termenul a fost inventat de compania Macromedia în 2002 şi desemnează o aplicaţie web care are caracteristicile şi funcţionalitatea unei aplicaţii desktop. RIA a devenit „mainstream“ în ultimii doi ani.
De ce este nevoie de RIA? Internetul este o resursă pentru multe businessuri (la fel ca şi capitalul sau forţa de muncă). Majoritatea aplicaţiilor web folosesc un server care stochează şi procesează datele, interfaţa către utilizator fiind livrată ca o pagină web într-un browser. Schimbi ceva în pagină, se încarcă o nouă pagină. Interfaţa nu este foarte prietenoasă, evident cu mult în urma experienţei pe care o ai cu o aplicaţie desktop. Un mic exemplu: cum este experienţa de lucru cu e-mailuri în Outlook şi cum este într-o aplicaţie de tip „web mail“? Este extraordinar faptul că pot să îmi regăsesc e-mailurile pe orice calculator conectat la internet şi nu am nevoie să instalez nici un program în afară de un browser web. Dar ce fac cånd vreau să citesc mailurile şi cånd sunt offline?
Aici intervin aplicaţiile RIA, care combină ce este mai