Celebrele baghete franţuzeşti şi pain au chocolat au înlocuit amandinele şi eclerele în preferinţele românilor, dând startul unui nou concept de business: patiseria şi brutăria franţuzească. Amplasată în preajma Ateneului, pe o străduţă aproape pietonală, French Bakery aminteşte de celebrele cafenele pariziene din Montmartre, unde trecătorii se opresc pentru a savura o cafea cu lapte şi un croissant. Nu întâmplător, ideea acestui start-up a apărut în Franţa. „
Celebrele baghete franţuzeşti şi pain au chocolat au înlocuit amandinele şi eclerele în preferinţele românilor, dând startul unui nou concept de business: patiseria şi brutăria franţuzească.
Amplasată în preajma Ateneului, pe o străduţă aproape pietonală, French Bakery aminteşte de celebrele cafenele pariziene din Montmartre, unde trecătorii se opresc pentru a savura o cafea cu lapte şi un croissant. Nu întâmplător, ideea acestui start-up a apărut în Franţa. „În urmă cu şapte ani, pe când mă întorceam în ţară de la Paris, am realizat că nu găsesc aici magazinul de la colţ de unde obişnuiam să cumpăr pâinea şi produsele de patiserie. Şi am decis să investesc într-un astfel de concept“, spune Dinu Cismărescu, fondatorul French Bakery. A dezvoltat brandul de la zero, iar pentru conceptul de patiserie şi brutărie a apelat la maeştri cofetari din Franţa, responsabili de instruirea personalului şi de realizarea portofoliului de produse. A pornit de la o linie de producţie a specialităţilor de brutărie şi patiserie vândute în sectorul hotelier, în supermarketuri sau la evenimente (jumătate din vânzări sunt realizate în acest segment). Ideea unor locaţii de desfacere tip cafenea a venit ulterior. În prezent, businessul este compus dintr-un punct de producţie, în care au fost investite circa 1,5 milioane de euro, nouă cafenele şi trei restaurante, care au generat anul trecut o cifră de afaceri de ap