Marii retaileri pregatesc terenul pentru expansiunea retelelor locale din urmatorii ani si atrag finantari de 270 de milioane de euro de pe pietele externe pentru proiectele din Romania, mai ieftine decat creditele pe care le pot accesa retailerii locali.
In primele opt luni din an grupurile straine de retail alimentar au adus 163 mil. euro la capitalul social al retelelor detinute in Romania si au atras finantari de pe pietele externe de 270 mil. euro pentru a-si continua expansiunea la nivel local.
Caderea businessurilor mici din comert face si mai mult loc pe piata marilor lanturi internationale de magazine, explica consultantii.
"In ciuda declinului din consum din acest an, marii retaileri alimentari isi pastreaza pariul pe Romania. Investind in expansiune pot accelera cresterea cotei de piata a comertului modern in detrimentul magazinelor traditionale", spune Ionut Pascu, project manager al companiei Roland Berger Strategy Consultants.
Lanturile mari de magazine au luat pana acum circa 40% din piata, potrivit celor mai recente studii realizate in sectorul bunurilor de larg consum (FMCG). Modelul pietelor mai dezvoltate din vestul Europei arata ca retailul modern poate ajunge chiar si la o cota de 80-90% pe termen lung.
"Cred ca in conditiile declinului consumului pe piata, retelele mari de hipermarketuri si supermarketuri pariaza pe mentinerea numarului de clienti. Pe segmentul cash & carry nu am vazut miscari importante in acest an tocmai pentru ca ei, adresandu-se micilor revanzatori, probabil au resimtit declinul comertului traditional", completeaza Pascu.
Retelele de supermarketuri si hipermarketuri operate de antreprenori locali au fost primele care au anuntat restructurari masive pentru a face fata declinului vanzarilor. Doi mari retaileri romani, SPAR si Trident, au intrat in insolventa la cererea actionarilo