Scos în lumina reflectoarelor la Frankfurt graţie aportului casei Italdesign Giugiaro, crossoverul Nanuk Quattro Concept combină dinamica unei maşini sport de înaltă performanţă cu experienţa Audi în sistemele integrale Quattro adaptate şoselelor, circuitelor şi de asemenea aventurărilor în off-road.
Deşi afişează o grilă “Single Frame” în genul supercarului R8, similitudinile cu acesta se rezumă doar la atât. Nanuk Quattro beneficiază de o suspensie “Adaptive Air” ce variază înălţimea faţă de sol, astfel că pe lângă poziţia normală, garda la sol poate coborâ cu 30 mm pe nivelul minim şi adăugă 40mm pe poziţia maximă.
Dimensiunile sunt compacte (4.541 mm lungime, 1.990 mm lăţime, 1.337 mm înălţime) iar distanţa între axe este de 2.710 mm. Capabilitatea unică a studiului Audi Nanuk Quattro Concept constă în faptul că şi roţile spate pot vira cu până la 2,5 grade la viteze mari, urmărind mişcarea roţilor frontale, şi cu un maxim de 9 grade în direcţia opusă acestora la viteze mici. Efectul direct este ca şi cum Nanuk ar avea un ampatament mult scurtat, permiţându-i reducerea manevrei de întoarcere de pe loc, dintr-o singură mişcare, la doar 10 metri.
Tracţiunea conceptului Nanuk Quattro de la Frankfurt este asigurată de un diesel de 5.000 cc care încropeşte o arhitectură V10. TDI-ul sportiv dezvoltă 544 CP şi un cuplu la nivelul unităţii V12 6.0 TDI de pe Q7, adică 1.000 Nm de la doar 1.500 ture ale motorului.
Împerecheat cu o transmisie performantă cu dublu ambreiaj de tipul S-Tronic în şapte rapoarte, masa la gol de 1.900 kg nu este un impediment pentru Audi Nanuk care sprintează suta în 3,8 secunde şi care cochetează cu o viteză de top de 305 km/h. Consumul mediu declarat este de 7,8 litri de motorină la sută.
Alte date tehnice sunt frânele carbon-ceramice, garda la sol reglabilă şi suspensia pneumatică. Portierele cu deschidere în sus lasă