Aproape 51.200 de vouchere "Rabla" se tranzacţionează în prezent pe piaţa liberă potrivit statisticilor Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM), în condiţiile în care s-au casat peste 161.000 de maşini, dar s-au utilizat la achiziţia unui automobil nou mai puţin de 110.000 de tichete.
Preţul pe piaţa liberă a unui voucher cu valoare nominală de 3.800 de lei (aproximativ 900 de euro) a scăzut de la aproape 2.000 de lei la 1.000 de lei pe măsură ce Ministerul Mediului a suplimentat numărul de tichete de la 60.000 la 190.000.
"Vând trei tichete "Rabla" cu 1.000 de lei bucata. Unul provine de la maşina tatălui meu, iar celelalte două le-am cumpărat de la alte rude", spune Mihai din Iaşi. Un alt anunţ, dar de această dată postat în luna martie pe un site de specialitate de Florin, arată că la acea dată proprietarul cerea 2.000 de lei pentru un voucher, astfel că raportul este de la simplu la dublu.
Potrivit jucătorilor din piaţa auto, dacă la început când se anunţase un prag maxim de 60.000 de vouchere pentru "Rabla" posesorii de tichete cereau până la 2.000 de lei şi nu negociau preţul, în prezent majoritatea au scăzut preţurile la mai puţin de 1.500 de lei, fiind mai "cooperanţi" în ceea ce priveşte negocierea. Astfel, dacă valoarea nominală a celor peste 51.200 de vouchere se apropie de 45 mil. euro, valoarea "de piaţă" este undeva la un sfert.
Cea mai mare rată de succes a programului s-a realizat în judeţele Arad, Brăila, Teleorman şi Giurgiu, unde din totalul voucherelor emise de AFM către unităţile REMAT peste 99% s-au transformat în maşini casate. La polul opus se află judeţele Mureş, Iaşi şi Neamţ, unde mai puţin de 80% din tichetele emise s-au şi eliberat către cei care şi-au adus la REMAT maşina mai veche de zece ani.
Românii din zece judeţe sunt fideli Daciei
În zece judeţe s-au comercializat excl