Foto: RADU SIGHETI / REUTERS Scăderea puterii de cumpărare, perioada scurtă de concediu din acest an, dezvoltarea programelor artistice de Revelion în pieţele publice ale oraşelor, dar şi ofertele variate şi avantajoase ale restaurantelor şi cluburilor pentru noaptea de Revelion sunt principalele motive pentru care numărul românilor care au cumpărat un pachet turistic pentru Revelion anul acesta a înregistrat o uşoară scădere faţă de 2010, potrivit FPTR.
"Numărul românilor care au contractat în acest an un pachet pentru petrecerea Revelionului în ţară, respectiv 74.700 de persoane, a scăzut cu 5% faţă de anul trecut şi cu 25% comparativ cu 2009. Pe plan extern, numărul locurilor contractate de români pentru petrecerea Revelionului în acest an a scăzut cu aproximativ 33%, la 6.270 de turişi", susţine Mohammad Murad, preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR). În timp ce patronatele din turism susţin că a fost înregistrată o scădere a numărului de turişti, precum şi a sumelor cheltuite de aceştia în perioada Sărbătorilor de iarnă, ministrul Turismului, Elena Udrea, se laudă cu gradul mare de ocupare din staţiunile turistice.
"Am avut o perioadă a Sărbătorilor foarte bună pentru turism, în ciuda vremii şi a zăpezii care s-a lăsat aşteptată. Un grad de ocupare de 95% de Revelion şi o medie pentru toată perioada Sărbătorilor de 83% sunt cifre foarte bune dacă ţinem cont că vorbim doar despre structurile clasificate şi că în pensiunile agroturistice sunt cazaţi cei mai mulţi turişti la negru, pe care operatorii nu-i declară oficial. Dacă cifrele declarate sunt atât de mari, vă daţi seama ce aglomerate au fost, în realitate, staţiunile în aceste zile!", a declarat Elena Udrea.
Din datele prezentate de FPTR rezultă că la intern a scăzut nu doar numărul de turişti din perioada Revelionului, ci şi cheltuieala medi