Maestrul Marin Constantin a creat o operă unică şi a dezvoltat un nou tip de instrument – al vocii în ansamblu.
Conferenţiarul universitar Ioan Golcea a fost studentul maestrului Marin Constantin în anii ’70. "Ca profesor era sclipitor, cu o inteligenţă uimitoare, cu un spirit mereu viu, un spirit dinamic, mereu prezent, atent la studenţi şi la problemele lor", ne-a povestit Ioan Golcea, care este şi vicepreşedinte al Fundaţiei "Madrigal – Marin Constantin". "Madrigal a stabilit un reper de calitate în interpretarea corală românească şi internaţională, a lărgit graniţele profesionalismului coral, impunând noi exigenţe în cânt, în dirijat, în concepţia interpretativă, a stimulat o activitate didactică universitară prin tratatul «Arta construcţiei şi interpretării corale», lucrare unică în lume, în care expozeul teoretic e însoţit de exemplificări din repertoriul Madrigalului. A întruchipat sonor o culme a gloriei vocale de ansamblu, a creeat un timbru unic, un adevărat miracol sonor", spune Ioan Golcea.
"Prin Madrigal, s-a definit un alt tip de instrument, acela al vocii în ansamblu. Maestrul Marin este autorul unei teorii extrem de importante în dirijat, şi anume psihotehnica, ceea ce se referă la relaţia dintre dirijor, interpret şi public, o relaţie bazată pe empatie, pe trăire", afirmă conferenţiarul.
Intelectualul-filozof. Mihaela Doboş, fost director al Radio România Muzical, îl consideră pe Marin Constantin "o împletire ciudată, dar atât de bine sudată între copilul de la ţară, orfan şi sărac, învăţătorul plin de tact pedagogic, cunoscător al sufletului şi ştiutor al limitelor minţii şi dăruirii umane, intelectualul-filozof meditând asupra nevoilor sufletului omenesc şi artistul complex, dirijor şi compozitor, capabil să împlinească cu uriaşul său talent o operă unică, perenă, care ridică vocea umană la dimensiunile unei ge