Aparitia de articole neprietenoase la adresa unei societati de avocatura semnaleaza o posibila situatie de criza. Intr-un moment de acest gen, este cazul formularii unei strategii de comunicare specifice. In aceeasi gama se pot inscrie plecarea unuia dintre parteneri, a unei echipe de avocati, scaderea drastica a cifrei de afaceri sau inchiderea de birouri teritoriale.
Pe scurt, comunicarea de criza intervine atunci cand reputatia unei societatii de avocatura este pusa in pericol.
Intr-un articol pe care il publicam la finalul lunii mai aduceam vorba despre managementul reputatiei si relatiile publice. Revin cu o incursiune in ceea ce numesc comunicarea societatilor de avocatura, de aceasta data in momentele in care este absolut indispensabila.
Continuand subiectul din punctul in care l-am lasat, este cazul sa mentionez ca planul de management al reputatiei, atunci cand aceasta este luata in serios, include si o strategie de criza, si, implicit, un plan al comunicarii de acelasi tip. Este preferabil sa incercati sa preveniti orice fel de situatie in care reputatia va poate fi amenintata.
Ati putea spune ca la asa ceva este cazul sa se gandeasca numai societatile mari. Cum reputatia este in mod evident importanta pentru toate societatile de avocatura, cred ca este util sa cititi mai departe.
Citind studii de caz din companii foarte mari, am facut un exercitiu de reducere a proportiilor si imi este clar ca strategia de criza si planul de comunicare aferent sunt de foarte de folos si pentru cei ce inca nu au o reputatie solida.
Comunicarea de criza este atribuita avocatului coordonator si persoanei care indeplineste rolul de comunicator, insa se rasfrange asupra intregii echipe de avocati. Implicit, comunicarea de criza include si o componenta de comunicare interna.
Comunicarea de criza se bazeaza pe ceea ce pot face relatiile