O data cu aderarea la Uniunea Europeana, companiile aeriene low-cost care opereaza in Romania isi inmultesc zborurile, in timp ce alti operatori se gandesc sa intre pe piata.
Din ianuarie 2007 piata romaneasca a serviciilor aeriene a fost deschisa total, astfel incat orice companie europeana poate circula fara restrictii in Romania. Aplicarea acordului Open Sky permite operatorilor straini sa initieze curse spre orice destinatie si sa isi faca baze aeriene intr-un oras din Romania. Deschiderea pietei starneste interesul operatorilor low-cost deja prezenti, care isi extind afacerile prin introducerea unor noi destinatii, dar si a altor companii aeriene care se gandesc sa intre pe piata zborurilor ieftine din Romania.
CONCURENTA. Compania Wizz Air a inceput sa opereze in Romania din luna iulie 2006, o data cu lansarea cursei Targu Mures-Budapesta, cu o frecventa de trei zboruri pe saptamana. De ieri operatorul a lansat sapte rute noi, cu plecare din Bucuresti si Targu Mures catre Roma, Barcelona, Budapesta, Londra si Dortmund. Compania intentioneaza sa deschida, in luna mai, si o baza operationala pe Aeroportul Baneasa, aceasta devenind ce-a de-a sasea pe care o detine in Europa. "Printre multe alte beneficii, integrarea va elibera Romania si de reglementarile care protejau monopolul companiilor aeriene care practica tarife mari. Ne propunem sa transportam pana la 500.000 de pasageri pe rutele din Romania intr-un an, iar pana in vara anului 2008 vrem sa devenim cea mai importanta companie aeriana low-cost din Romania", a declarat Jozsef Varadi, Chief Executive Officer al Wizz Air. Compania a transportat anul trecut 3 milioane de pasageri, dintre care 20.000 pe ruta din Romania.
Si slovacii de la Sky Europe isi diversifica gama de servicii pe care le ofera pasagerilor din Romania. Prezenta pe piata din decembrie 2005, Sky Europe a operat pe relatia Buc