Cel mai de succes automobil sport din lume aniversează anul acesta o jumătate de veac de carieră. Povestea legendarei serii Porsche 911 începe în anul 1963, atunci când la Salonul de la Frankfurt era prezentat un succesor al lui 356.
Ca o curiozitate, denumirea prototipului primei generaţii era “901”, însă pentru că Peugeot deţinea marca cu indicativul din trei cifre cu un “0” la mijloc, modelul a fost rebotezat “911”. Sportiva nemţească fabricată din 1964 era însă departe ca performanţe de ceea ce urma să devină 911 în următoarele decenii. Prima generaţie era destul de înceată, dispunând de un motor boxer în patru cilindri de 2,0 litri şi 133 CP.
Ulterior, a fost introdusă arhitectura cu şase cilindri ce lucrau în plan orizontal iar răcirea era cu aer. Forma aerodinamică şi repartiţia echilibrată a maselor pe punţi îi confereau o manevrabilitate de excepţie pentru acea vreme, iar viteza maximă atingea 210 km/h.
Modelele de top ale Seriei 911 sunt însă versiunile turbo. Şapte generaţii au fost construite din 1974 până în prezent. Primul Porsche 911 Turbo “Seria 930” apărea în anul 1975 şi a fost produs până în 1989. Propulsorul boxer iniţial avea cilindreea de 3,0 litri si 260 CP, care apoi a fost majorat la 3,3 litri şi 330 CP. În toamna lui 1988 se producea schimbarea de model, apărând 911 Carrera 4 cu tracţiune integrală din Seria 964. Carrera 2 Coupe oferea 250 CP. În 1990 se producea revizuirea modelului Turbo: 320 CP (235 kW).
Odată cu apariţia seriei de construcţie 993 (produsă între 1993 -1997) a fost refăcut renumele modelului şi toate slăbiciunile au fost remediate. Noul Porsche 911 Turbo din Seria 993 primea un boxer de 3,6 litri cu 408 CP (300 kW). Performanţele 911 Turbo deveneau excelente: 0-100 km/h în 4,5 secunde, 290 km/h viteză maximă. Carrera S livra 285 CP.
August 1997 marca schimbarea de model odată cu apariţia Seriei 996