Numărul posturilor de conducere ale Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRGC) fost redus cu 10%, scopul acestui demers fiind acela de a reduce cheltuielile administrative de personal şi de eficientizare a activităţii instituţiei. Un element de noutate pe care îl aduce noul ROF, pentru o mai bună desfăşurare a activităţii, este înfiinţarea structurii interne de control, Corpul de inspecţie generală având atribuţii specifice în domeniul implementării politicilor şi strategiilor în domeniul controlului la nivelul ONRC şi al ORCT, în special în ceea ce priveşte modul de prevenire şi combatere a corupţiei la nivelul instituţiei.
De asemenea, în condiţiile impuse de punerea în aplicare a prevederilor din planul reformei sistemului judiciar şi luptei împotriva corupţiei, conform competenţelor ONRC, în ceea ce priveşte dreptul societăţilor comerciale, urmare a aderării României la Uniunea Europeană, pentru mai buna desfăşurare a activităţii, Direcţia juridică a fost reorganizată, fiind divizată în Direcţia îndrumare metodologică şi Direcţia contencios. Direcţia contencios este structura specializată din cadrul instituţiei având ca atribuţie esenţială soluţionarea reclamaţiilor şi a petiţiilor.
În contextul în care un număr semnificativ de cetăţeni români s-au stabilit în străinătate, pe baza libertăţilor Tratatului UE, pentru a veni în întâmpinarea acestora, conform competenţelor proprii ale ONRC, s-a creat posibilitatea înfiinţării de birouri teritoriale în străinătate, cu precădere în acele ţări ale UE unde sunt stabiliţi un număr semnificativ de cetăţeni români. Această măsură este de natură a scurta termenele de soluţionare a cererilor şi de reducere a birocraţiei, avându-se în vedere Planul de măsuri pentru revenirea în ţară a cetăţenilor români care lucrează în străinătate, adoptat de Guvernul României prin HG nr. 187/2008. Numărul posturilor de