După ce săptămâna trecută s-au făcut modificări la Legea Taximetriei, care urmează să fie supusă votului în Parlament, nemulţumirile patronilor de taxi au explodat, iar autorităţile care îi controlează au mirosit ilegalitatea.
Noile amendamente luate în discuţie includ şi aplicarea unui tarif unic pentru serviciul de taximetrie, care urmează să fie stabilit de consiliul local. Neoficial însă, acest tarif a fost deja fixat de asociaţiile taximetriştilor. Reprezentanţii acestora vorbesc de o creştere de 41 de bani per kilometru, adică de la 1,39 de lei, la 1,80 de lei.
Motivul invocat: costul prea mare al combustibilului. „Nu mai putem rezista în condiţiile actuale. De un an şi jumătate aşteptăm să se treacă la acest tarif, asta în condiţiile în care benzina s-a scumpit de şase-şapte ori până acum”, a explicat Vasile Ştefănescu, preşedintele Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR).
Consiliul Concurenţei s-a autosesizat
Modificarea legii a fost ilegală, susţin însă oficiali ai Consiliului Concurenţei, care de altfel se pregătesc să acţioneze în instanţă aceste schimbări, în cazul în care ele vor fi votate de Parlament.
„Piaţa taxiurilor este concurenţială, preţul se stabileşte în funcţie de cerere şi ofertă. Nimeni nu poate obliga un taximetrist, sau o firmă, să practice tariful unic de 1,8 lei. Este ilegal! Aşa cum se întâmplă acum cu tariful minim, stabilit la mica înţelegere. Noi vom contesta în instanţă o astfel de decizie venită din partea primăriei”, a precizat un oficial din cadrul instituţiei.
Patronii firmelor de taxi denunţă interesele caracatiţă care încearcă să pună monopol pe piaţă şi din care fac parte organizaţii patronale şi politicieni. „Deputatul George Ionescu, consilierul Comisiei pentru Industrii şi Servicii, Ioan Bivolaru, dar şi deputata Aura Vasile, au făcut aceste amendam