Comercianţii nu vor putea cere furnizorilor să acopere cheltuielile cu extinderea reţelei, amenajarea spaţiilor de vânzare sau evenimentele de promovare a comercianţilor, iar relaţiile dintre producători şi retaileri trebuie stabilite prin contracte negociate între cele două părţi. Prevederile fac parte din ordonanţa de urgenţă aprobată miercuri de Guvern privind comercializarea produselor alimentare, realizată pe baza Codului de bune practici pentru comerţul cu produse agroa
Comercianţii nu vor putea cere furnizorilor să acopere cheltuielile cu extinderea reţelei, amenajarea spaţiilor de vânzare sau evenimentele de promovare a comercianţilor, iar relaţiile dintre producători şi retaileri trebuie stabilite prin contracte negociate între cele două părţi.
Prevederile fac parte din ordonanţa de urgenţă aprobată miercuri de Guvern privind comercializarea produselor alimentare, realizată pe baza Codului de bune practici pentru comerţul cu produse agroalimentare, care înlocuieşte proiectul de lege pe aceeaşi temă trimis de Executiv în Parlament, la începutul lunii aprilie.
Ordonanţa de urgenţă, care aduce modificări proiectului de lege trimis în Parlament, stabileşte criterii mai stricte în privinţa relaţiilor comerciale.
Comercianţilor le este interzis să impună furnizorilor de produse alimentare plata de servicii „care nu au legătură directă cu operaţiunea de vânzare şi care nu sunt cuprinse în costul de achiziţie”.
Comercianţii nu au voie să solicite furnizorilor să nu vândă altor retaileri aceleaşi produse la un cost de achiziţie mai mic sau egal cu cel cu care a cumpărat el însuşi.
Părţile nu se pot obliga reciproc, direct sau indirect, să cumpere sau să vândă produse sau servicii de la sau către un terţ.
Comercianţilor le este interzis să ofere sau să vândă produse în pierdere, la un preţ egal sau inferior costului de achiziţ