Conform studiilor companiei de cercetare GfK, consumatorii din cele mai mari şase ţări din Europa de Vest (Franţa, Germania, Italia, Olanda, Spania şi Marea Britanie) au cheltuit mai puţini bani pe electronice în prima jumătate a anului 2012. Vânzările sunt cu 10% mai mici decât în aceeaşi perioadă a anului precedent. Piaţa foto este şi ea slabită, cu o scădere a vânzărilor de 7%.
Rezultatele studiului GfK, pregătite pentru Târgul de la IFA (care a început pe 29 august), arată că vesticii sunt reţinuţi atunci când vine vorba de achiziţii majore. Singura excepţie este Germania, caz în care retailerii au înregistrat o creştere totală de 8,5% pentru vânzările de televizoare şi alte bunuri electronice.
Cu toate acestea, anumite produse au avut evoluţii pozitive în toate ţările, cum sunt smart TV-urile, sound bar-urile de înaltă performanţă, căştile şi camerele cu obiective interschimbabile. În schimb, în unele domenii, concurenţa între produse tradiţionale, pe de o parte, şi cele telecom sau IT, pe de altă parte, se intensifică.
Fotbalul nu mai creşte vânzările TV
În ciuda Campionatul European de Fotbal, vest-europenii au cheltuit cu 9% mai puţin pe televizoare decât au făcut-o în prima jumătate a anului 2011. Numai în Germania, piaţa de televizoare a fost în mod clar ajutată de acest eveniment sportiv, cu vânzări mai mari cu până la 14%. Totuşi, notează GfK, cererea a crescut considerabil în toate cele şase ţări analizate cu puţin timp înainte de a fi dat startul competiţiei. Creşterea vânzărilor este rezultatul ofertelor promoţionale din această perioadă.
Televizoarele inteligente, pe val
Care sunt cele mai populare produse? Preferinţele se îndreaptă în continuare spre modelele de dimensiuni mai mari şi având opţiuni sau caracteristici mai bune, cu toate că cele mai multe vânzări (22%) sunt încă generate de modelele de 32