Şeful Statului Major al Forţelor Terestre, generalul-locotenent Teodor Frunzeti, a dezvăluit, la sfârşitul săptămânii trecute, noi detalii suspecte ale afacerii Piranha, în urma căreia
Şeful Statului Major al Forţelor Terestre, generalul-locotenent Teodor Frunzeti, a dezvăluit, la sfârşitul săptămânii trecute, noi detalii suspecte ale afacerii Piranha, în urma căreia România a cumpărat, din Elveţia, 31 de transportoare blindate în valoare de 50 de milioane de dolari.
Maşinile comandate au început să fie livrate în România la sfârşitul anului 2007, iar primele vehicule Piranha III C vor ajunge la militarii români din Afganistan în această săptămână. Numai că, maşinile Piranha, în varianta comandată de Armata Română, sunt deja depăşite de realitatea câmpului de luptă din Afganistan.
Potrivit generalului Frunzeti, Armata Română are nevoie în total de aproape 800 de transportoare blindate noi, dintre care 400 de tip 8 x 8 şi restul de tip 4 x 4.
Contracte de 2,5 miliarde euro
Pentru înlocuirea totală a actualelor transportoare (de tip TAB 77, TABC 79 şi B 33), Forţele Terestre au întocmit un plan de dotare cu transportoare noi, care ar trebui să se deruleze până în anul 2018.
Pentru Forţele Terestre, valoarea totală a celor două contracte de înzestrare mai importante (unul referitor la transportoare blindate, celălalt referitor la dotarea cu noi maşini de teren, blindate şi neblindate, care să înlocuiască automobilele ARO) este de circa 2,5 miliarde de euro plus TVA. Forţele Terestre au primit până acum doar câteva zeci de automobile de teren Humvee, uşor blindate, precum şi zece transportoare Piranha III C.
Vulnerabile în faţa atentatelor
Din punctul de vedere al blindajului, maşinile Piranha, primite pe baza contractului din anii 2005 - 2006, nu sunt mult superioare vechilor transportoare de fabricaţie românească ş