Cand costurile cresc si clientii se imputineaza, nu va lasati reactiile din reflex sa va conduca in directia gresita.
Intr-o lume perfecta, cei care detin o afacere ar putea avea o gramada de timp si energie pentru a verifica cu regularitate bilantul si pentru a analiza cheltuielile, putand sa indentifice cheltuielile inutile gasite.
De fapt, de cele mai multe ori reducem cheltuielile doar pentru a ne intoarce spre profitabilitate cand economia stagneaza si cresterea se blocheaza. Dar panica poate duce la greseli costisitoare, iar expertii avertizeaza ca in timp ce prudenta ar putea fi necesara in aceasta perioada, antreprenorii nu ar trebui sa faca reduceri foarte mari, deoarece aceasta miscare ar putea situa compania pe o pozitie mai slaba. Revista Entrepreneur va prezinta trei costuri care ar trebui recalculate si trei care ar trebui evitate.
Cai inteligente de salvare
1. Refuza clientii costisitori. Daca tranzactia te costa mai mult decat produci, trebuie sa puneti punct acestei colaborari, declara Martin Davis, presedinte al unei agentii de dezvoltare interactiva. Recent, Davis a refuzat un proiect pentru Nike Bauer, care ar fi reprezentat pentru compania sa primul producator global de echipamente sportive. “Nu exista nicio cale prin care sa furnizam ceea ce doreau la bugetul pe care l-au alocat”, a explicat acesta, adaugand ca firma sa s-a angajat intr-un repaus, proces transparent prin care estimeaza costul proiectelor pentru a-si asigura clientii ca este pretul corect.
O privire mai apropiata la profitabilitatea fiecarui consumator va fi surprinzatoare cand vei descoperi ca cel care pare cel mai bun client al tau e de fapt cel mai rau, a declarat Jim Muehlhausen, specialist in start-up-uri. “Este ingrozitor, dar trebuie sa eliminam acesti clienti. Nu va vor economisi doar banii dumneavoastra, dar, de asemenea, va va face afacerea